Corona update

Corona update voor wedstrijdspelers

Voor het spelen van wedstrijden in de accommodatie (gymzaal) aan de M. Rutger-Hoitsemastraat zijn de richtlijnen en coronamaatregelen van de gemeente Nissewaard en de Volleybalbond NEVOBO van toepassing.

• Bij de ingang staat een dispenser voor het desinfecteren van de handen en onderarmen.
  • De kleedkamers kunnen wel gebruikt worden, maar kleed je thuis om.
  • De douches worden niet gebruikt.
  • Tijdens wedstrijden worden deuren en ramen opgezet voor voldoende ventilatie.
  • Volg de aanwijzingen van de corona coördinator (herkenbaar aan oranje hesje).
  • De kantine is gesloten na de wedstrijden zolang er sprake is van een risicogebied! Is de kantine wel open, dan geldt de verplichting tot zitplaatsen op 1,5 afstand van elkaar.

Heb je vragen, neem contact op met de trainer Rob Bontje.

Spelers

Voor trainingen en wedstrijden gelden de volgende regels:

• Was vaak je handen met water en zeep, juist ook vóór en ná bezoek van de vereniging.
  • Heb je klachten? Blijf thuis en laat je testen. Als je positief getest bent en/of als je een huisgenoot of een nieuw contact bent van een bewezen COVID-19-patiënt blijf dan ook thuis. Neem de gebruikelijke veiligheid- en hygiëneregels in acht.
  • Ga direct naar huis wanneer tijdens de sportactiviteit klachten ontstaan zoals neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, (licht) hoesten, benauwdheid, verhoging, koorts en/of plotseling verlies van reuk of smaak.
  • Schud geen handen.
  • Vermijd geforceerd stemgebruik zoals schreeuwen.
  • Voorafgaand, tijdens de rustmomenten en na afloop van de training/wedstrijd dienen spelers van 18 jaar en ouder 1,5 meter afstand tot elkaar te houden, waaronder in de kleedkamer en in de kantine.
  • Zorg ervoor dat je buiten de noodzakelijke sport gerelateerde contactmomenten geen fysiek contact hebt, zoals bij het vieren van een overwinningsmoment en tijdens een wissel.
  • Draag een mondkapje wanneer personen buiten je huishouden in één vervoersmiddel van of naar een sportactiviteit gaan en of bij uitwedstrijden.
  • Volg altijd de aanwijzingen zoals looproutes en instructies van de organisatie, bijvoorbeeld de trainer en bestuursleden.